Waar ligt jullie behoefte? Welk probleem moet er worden opgelost, welke knelpunten zijn er, wat kan er beter? Maar ook: wat gaat er al heel goed?
We verkennen, verdiepen en maken nader kennis in een open gesprek. Want dat is volgens mij altijd dé goede start van een succesvolle samenwerking.
In deze fase gaat het om het stellen van de goede vragen. Ik wil alles weten en ben vooral benieuwd naar waarom jullie doen wat jullie doen. En met name die laatste vraag staat centraal in deze fase. Want: hoe beter ik jullie begrijp, hoe mooier het resultaat.
Ik stel een oplossing voor en jullie maken kennis met het ontwikkelde idee.
Nu ga ik ontwerpen. Wat we verkenden, ontdekten, concludeerden en voorstelden, gebruik ik voor een grondige brainstorm met concreet resultaat. Ik werk het concept uit, en vertaal dit naar de gekozen uitingen. Jullie verhaal en ontwerp wordt nu tastbaar.
“Ik heb de samenwerking met Bureau Voorkant als zeer prettig ervaren. Ze kwamen snel tot de kern, stelden aan het begin van dit proces goede vragen en kwamen snel met een goede 1e versie.”