Binnen deze educatieve game laat Bureau Voorkant op aantrekkelijk wijze video, audio, animatie, 3D en geschreven verhalen ineenvloeien tot een avontuurlijke interactieve belevenis, te spelen via tablets. Het ‘Verhildersum Mysterie‘ is erop gericht om gezinnen de geschiedenis van Landgoed Borg Verhildersum en de tijdsgeest van de 19e eeuw als een samenhangend geheel te laten ervaren. Met deze game kunnen bezoekers met andere ogen kijken naar het landgoed door terug te reizen in de tijd.
Een uitgebreide verslavende puzzelgame die de iTunes Top 10 heeft gehaald. Cubles is meer dan 1.000.000 keer gedownload en volledig uitgebracht in eigen beheer. Van concept, design, development, publicatie, marketing tot en met de
distributie. Tevens beheerden we een eigen in-game advertentiesysteem en data-analyse software.
Voor Samsung Mobile Benelux heb ik diverse Android games ontworpen. Deze promotionele games zijn ontwikkeld om de merkloyaliteit, merkaffiniteit en productawareness te beïnvloeden. Vaak afgestemd op een nieuwe productlancering of in aanloop naar een evenement. Zo ontwikkelden we de officiële ‘Samsung Galaxy Cup‘, voor het EK voetbal en ‘Note the Difference‘ voor de London Olympics.
Daarnaast heb ik door de jaren heen tientallen games ontworpen. Niet alleen voor Android en iOS, maar ook voor Bada, het besturingssysteem van Samsung.
Speelt jullie organisatie met het idee om een game in te zetten? Kom eens een kop koffie scoren!
Voor een groot softwarebedrijf hebben wij in samenwerking met Truman Scout een mini-game ontwikkeld die op speelse wijze kennis meetbaar maakt. In de game wordt de relevante kennis van medewerkers van de Media Markt getest. Medewerkers kunnen onderling scores vergelijken, wat zorgt voor een competitief element. De resultaten worden doorgestuurd naar de softwaregigant en gebruikt om het relevante kennisniveau vast te stellen en te verbeteren.